"L20-2011" No podem obviar la importància que les NTIC han adquirit al llarg dels últim anys dintre de tots els sectors de la societat, passant a ser una característica cultural més de la societat en què vivim i un tema que aquesta demana i que par tant l’escola, com a part de la societat, ha d’assumir i tractar en el currículum.
En primer lloc he de destacar, com al llarg de tota l’etapa d’E.I. un dels objectius fonamentals a assolir és que els nens puguen descobrir a l’aula les NTIC. Per això, han d’estar sempre presents en aquesta per què els nens es puguen anar familiaritzant amb elles. No sols que treballen o observen produccions NTIC breus i senzilles realitzades pels mestres sinó que a més comencen a utilitzar ells mateixos els instruments NTIC. I és que, no hem d’oblidar que com realment s’aprèn és practicant, experimentant i per tant, involucrant-se en el propi ús de les NTIC. D’aquesta manera, són necessaris els ordinadors a les escoles per què els nens puguen utilitzar i veure per exemple per a què serveix el ratolí, el teclat, com poden accedir a activitats on-line,...
En segon lloc, les NTIC també contribueixen profitosament al coneixement de sí mateix i l’autonomia personal ja que es poden utilitzar com un recus didàctic que, entre altres coses, ajuda als nens a no tindre una dependència excessiva de l’adult sinó ha desenvolupar una relació cada vegada més autònoma.
En tercer lloc, les NTIC també repercuteixen positivament sobre el coneixement del món que envolta al nen ja que, a l’igual que els mitjans de comunicació, modifica la concepció de l’entorn immediat permetent que els nens pugen anar ampliant els coneixements que tenen sobre el medi físic, natural, social i cultural a mesura que utilitzen les NTIC com un mitja d’aprenentatge.
En quart lloc, és necessari tractar les NTIC a l’aula no sols com un recurs o un vehicle d’aprenentatge per desenvolupar els continguts dels diferents projectes de treball sinó també com un contingut en sí mateixa constituint per tant el propi objecte d’estudi com una nova eina que permet comunicar i representar.
Per últim, les TICS contribueixen de forma positiva a què el nen amplie les relacions amb els seus companys ja que permeten dur a terme relacions de comunicació més complexes.
En conclusió, l’aplicació de les noves tecnologies de la comunicació i la informació a l’aula dóna lloc a una tasca d’ensenyament aprenentatge més lúdica, cooperativa, profitosa, activa,... . Per tant, com podem veure en el llibre “Les TIC a l’Educació Infantil” de Jordi Cases i M. Roser Torrascasana (Editorial UOC) una mestra d’infantil és necessari que, entre altres coses, domine les NTIC, conega la diversitat de tasques a realitzar amb elles i comprenga que els mitjans electrònics fan possible l’obtenció d’informació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada